img

معرفی بازی Steel Division: Normandy’۴۴

/
/
/

آیا ژنرال cota هیچ وقت مسلسل تنهایی را در جایی استفاده کرد؟

بازی های استودیو Eugen System محبوبیت خاصی دارد. سری بازی های Wargame این استودیو، بازه ای از سناریو های جنگی را عرضه کرده است که شامل تبدیل جنگ سرد، به جنگی تمام عیار در دهه ۸۰ میلادی تا یک جنگ پایان ناپذیر خیالی در جنگ های آسیا در دهه ۹۰ میلادی را روایت کرده است.
بازی RUSE یک بازی با تم جنگ جهانی دوم بود، که تلاشی بود در جهت بردن یک دید کلی و از دور، به دیدی پر از جزئیات و نزدیک، که علامت تجاری کمپانی در مورد جنگ جهانی محسوب می‌شود. ولی این کوشش با نوعی روش معمولی و کسالت آور انجام شد که بیشتر بر روی حقه‌ها متمرکز بود تا تاکتیک ها.
بنابراین عرضه Steel Division: Normandy’۴۴ – یک نگاه ژرف تر به یکی بازه های زمانی دوران جنگ بازی مورد علاقه من بسیار برای من خوش آمد بود.
به دلایل بسیاری، Steel Division یکی کلاسیک های Eugen محسوب می‌شود. شما بر روی نقشه هایی که با دقت از روی عکس های آن دوران تهیه شده اند و با بهره گیری از نیروهایی عظیم تحت اختیار خود به جنگیدن می‌پردازید.
از توپ های دریایی گرفته تا عملیات شناسایی، یگان های پیاده نظام، و مجوعه ای از انواع وسائط رزم آوری. شما در یک لحظه می‌توانید از اینکه تفنگ ضد تانک خود در موقعیت دفاعی مناسبی قرار داده اید مطمئن شوید، سپس در آنی از فاصله زیاد و بالا پیشروی تمامی خط مقدم خود را در روند کلی بازی ملاحظه کنید.
شما باید اینگونه عمل کنید، درست است که هوش مصنوعی یگان به اندازه کافی با کفایت است، برخی تصمیمات وجود دارند که شما خودتان باید به شخصه در آنها دخالت کنید که حتی ممکن است کشمکشی کوچک باشند.
از مهم ترین اوامر، امر به عقب نشینی است، قبل از آنکه نیروهای شما توسط آتش دشمن زمینگیر شوند.
شوک مبارزه با یک نوار قرمز رنگ در بالای سر هر یگان درگیر مشخص شده است – که وقتی این نوار پر می‌شود معنی آن این است که یگان نه تنها تحت فشار قرار دارد، بلکه در معرض خطر اسارت توسط یگان دشمن نزدیک شما نیز می‌باشد. این مکانیزمی کوچک و شسته و رفته و نسبتا ساده ای است، اما به طرز چشمگیری قابل فهم و واقع گرایانه است.
یگان‌های ضعیف تر به آسانی می‌توانند با آتشبار شدید یگان های قوی تر را تحت فشار قرار داده و آنها را تسخیر کنند و رضایتی عجیب در اسیر کردن یگانی از سربازان نخبه اس اس وجود دارد که وصف ناپذیر است.
اما این یک تیغ دو لبه است، بنابراین شما باید به درجه هر واحد دقت کنید تا مبادا مقهور پیشروی سریع دشمن شوید. البته قلق کار این است که از یگان های خود در موقعیت های از دو جانب حمایت شده به کار گیری کنید – شاید تمایل داشته باشید که پیش قراولانی مخفی کار را به تنهایی به جلو اعزام کنید، اما مابقی نیروها در هماهنگی با یکدیگر بهتر عمل می‌کنند.
توپخانه به طرز مخصوصی نه تنها برای تخریب و نابودی موثر است، بلکه برای تحت فشار قرار دادن دشمن در خطوط مقدم نیز کاربرد دارد که این امکان را به نیروهای شما می‌دهد که به سرعت پیشروی کرده و آنها را به تسخیر خود درآورند.
اما شما برای حداکثر استفاده از توپخانه خود نیاز به هواپیمای شناسایی خواهید داشت و البته همین طور به جنگنده ها، تا آسمان بالای میدان نبرد را تسخیر کرده و بتوانید یگان های خود را محافظت کنید و به علاوه به یک کامیون پشتیبانی نیز احتیاج خواهید داشت تا مهمات لازم سربازان را تامین کند
این بازی سنگ، کاغذ، قیچی نیست، بلکه شما به طور حتم بایستی درباره ترکیب نیروهای خود تفکر کنید تا بتوانید نبرد را به سود خود پایان ببرید.
از نظر فنی و مکانیزم، بازی به خوبی ساختار یافته است، و شما کنترل بسیاری در رابطه با ساخت نیروهایتان دارید، و زمانی که آنها را اعزام می‌کنید – نبرد‌ها پیرامون سه عبارت جداگانه رخ می‌دهند که کمی دریافتن آن سخت است، ولی معنی اش این است که شما می‌توانید برای ورود یگان مناسب به صحنه نبرد زمان بندی کنید و امیدوار باشید که تصمیم درستی را اتخاذ کرده باشید.
در حالی که هر ماموریت تجربه بسیار روانی است، با خط مقدمی قرمز/آبی که مدام در کشاکش نبرد عقب و جلو می‌رود، کمپین بی تردید کسالت بار است.
کمپین تنها رشته ی یکسویه ای از ۱۲ ماموریت می‌باشد، و هر ماموریت به خودی خود کاملا ساده می‌باشند که عمدتا تنها شامل تولید نیروها و سپس مقابله با سیل بی پایان نیروهای جاگزین شونده دشمن می‌باشند.
با در نظر گرفتن پیچیدگی عملیات Normandy، و انواع احتمالات و پیچش‌ها و سناریو های تخیلی، به نظر می‌رسد سازندگان مکانیک خوب بازی را هدر داده و فرصت سوزی کرده اند. بنابراین کمپین بازی تنها به عنوان مجموعه ای از ماموریت های آموزشی ساده جلوه می‌کند. Eugen به وضوح پیداست که درگیری های هوش مصنوعی و بازی چند نفره را به عنوان اصل بازی در دستور کار داشته و اینجاست که بازی عرض اندام می‌کند.
درگیری های هوش مصنوعی راه خوبی برای یگان‌ها شش کشور درگیر در بازی هستند، بدون اینکه بخواهید به خود زحمت دهید، در همین حال در بازی چند نفره شما می‌توانید در نبرد های یک به یک گرفته تا نبرد های ۱۰ به ۱۰ شرکت جویید.
اینها موقعیت های حماسی مناسبی هستند که شما می‌توانید تخصص خود را تمرین کنید و تمرکز خود را برای مثال بر روی زره بگذارید، در حالی که سایر بازیکنان کنترل پیاده نظام را بر عهده می‌گیرند.
شما هنوز بایستی با یکدیگر همکاری داشته باشید، خصوصا در بازی های بزرگ تر – یک تیم که طرح ریزی ندارد یا اعضا با هم ارتباط بر قرار نمی کنند در برابر عدم انسجام یگان‌ها آسیب پذیر است، و رقبای تیز تر هر رخنه ای را غنیمت شمرده و بی رحمانه حریف را تنبیه می‌کنند.
این برداشتی واقعی از این چنین حملات و ضد حملاتی است که واقعا در جریان عملیات Normandy اتفاق افتاده اند. این بازی مثل همه بازی‌ها Eugen، در هر مقیاسی فوق العاده به نظر می‌رسد. در نمای دور نقشه‌ها دقیق و شفاف هستند، نما را نزدیک کنید و شاهد خواهید بود که هر یگان به سربازان قابل تمایزی خرد می‌شود.(با تجهیزات دقیق گروهان‌ها و اینکه شما می‌توانید تعیین کنید که چگونه این تجهیزات ارسال شوند یا سربازان خود ملزم بدارید که بر روی هدف خاصی تمرکز کنند)، هر آتش گشایی، سنگر گرفتن، یا کشته شدن با جزییات پیداست.
توپخانه‌ها زمین را شخم می‌زنند، ماشین های زره پوش حصار‌ها و ساختمان‌ها را فرو می‌افکنند، و همینطور که جنگ پیش می‌رود، زمین های کشاورزی بی نقص نورماندی با آن ردیف های بوته زاری معروفش تبدیل به زمینی برهوت و لم یزرع می‌گردد.
همه این خوبی‌ها به کنار، نکته ای وجود دارد که ترکیب بین کنترل جزیی و کنترل کلان را دچار ناهماهنگی می‌کند. این خیلی عالی است که بتوان که به یگان خاصی دستور عقب نشینی صادر کرد، یا به یگانی دیگری فرمان داد که بر روی تانک مخصوصی تمرکز کنند، اما همیشه این احساس وجود دارد که بازی های Eugen سعی دارند هم زمان دو چیز مجزا باشند – ادغام نیروهای مسلح – سطح و بالا، مثل بعضی از بازی های صفحه هشت ضلعی ایام قدیم و سبک درگیری نزدیک تن به تن یک شبیه ساز سرباز. هنگامی که این ترکیب کار می‌کند، بی نقص است، اما زمانی که بین این دو مقیاس مشکلی پیش می‌آید منجر به ابهام در نبرد می‌شود.
البته ممکن است شما تجربه ای متفاوت را داشته باشید. علی رغم کمپین کسل کننده، جنگ بازهای دو آتشه جنگ جهانی دوم باید نگاه نزدیکی به این بازی داشته باشند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

It is main inner container footer text