خانه / مقالات / بازی و سرگرمی / بازی Pillars Of Eternity (پایه های ابدیت)

بازی Pillars Of Eternity (پایه های ابدیت)

بازی
Pillars Of Eternity (پایه های ابدیت)
یک Kickstarter یک گارانتی نیست. بسیاری از ما این گونه عادت داریم که ابتدا کارهای سخت تر را انجام می دهیم یعنی در لیست بازی هایی که انجام داده ایم ابتدا به بدها و سپس به خوب ها نگاه می کنیم. اگر شما بازی های Project Eternity Kickstarter را دیده باشید، که بازگشتی به روزهای Baldur’s Gate بود، متوجه خواهید شد که کمپانی سازنده آن یعنی Obsidian بسیاری از پروژه های خوب و هیجان انگیز اما دارای نقص را ساخته است، پس شما هم نباید بیش از حد انتظار داشته باشید.
شاید شهرت این کمپانی به علت بازی های ناتمام به دلیل فشارهای ناشی از ناشر این بازی ها، جهت تحویل به موقع محصولات خود باشد. زیرا، اگر منصفانه قضاوت کنیم، کمپانی Obsidian در زمینه ساخت بازی ها سرآمد بوده است. بازی Pillars of Eternity یک اختراع مجدد و موفق از بازی Baldur’s Gate می باشد. در این بازی تعدادی از نقشه های گنگ و نامفهوم و شخصیت های ماجراجو، در یک ماموریت ناتمام قرار دارند. همچنین شهر باشکوه Defiance، کریستال های زیرزمینی از داخل سیاه چاله ای به نام OD Nua، و همچنین جنگل های وسیع خطرناکی وجود دارند. و سپس جنگ های مهیبی از سر گرفته خواهد شد و صدای رجزخوانی جنگی Durante بر علیه دشمنان خود یعنی اهالی مرکز شهر، شروع خواهد شد.
مهمتر اینکه، از آنجاییکه این بازی آپدیت شده است، بیشتر از عنوان های Bioware در یادگرفته است. برای مثال، در شروع این بازی شما یک قلعه متروکه به نام Caer Nua را که کاملاً خراب شده بود، به دست می آورید. این قلعه بیشتر شبیه به Mass Effect یا Dragon Age می باشد و می توانید آن را ارتقا بدهید، برای دفاع از آن نیروی نظامی جمع کنید، و از آن درآمدزایی کنید. سیاه چاله زیر این قلعه، Od Nua، به اندازه ای بزرگ ساخته شده است که احساس می کنید به اندازه همه دیگر قسمت های بازی وسعت دارد.
اما شاید شما هیچ وقت نباید به داخل Od Nua بروید. از ویژگی های اصلی این بازی این است که شما می توانید با مردگان صحبت کنید و یکی دیگر از عجایب بازی، راز متولد شدن نوزادانی بدن روح، می باشد. حتی اگر این بازی را به اتمام برسانید، باز هم قادر نخواهید بود حتی نیمی از تمامی صحنه های این بازی را ببینید. شاید هرگز به این راز پی نبرید که کشیش Durante در مرگ یکی از خدایان چه نقشی داشته است، یا این که چرا زمانی که جادوگر الف به نام Aloth عصبانی می شود، با لهجه Gaelic صحبت می کند، یا این که برادر سرباز Eider در جنگ Godhammer چه کار کرده است.
Bioware Aware
این بازی متعلق به شما می باشد و شاید هرگز نتوانید با شبح تنها در فانوس دریایی روبه رو شوید، یا معبد مخفی Skaen را پیدا کنید، و صدها مورد دیگر که ممکن است در طول بازی اصلاً به آنها برخورد نکنید. داستان این بازی به صورتی کامل نوشته شده است. غم خانواده هایی که محکوم به داشتن فرزندان Hollowborn شده اند، ناامیدی رهبران و افراد عادی برای یافتن پایخ به این سوالات و راه حل هایی برای رفع آن ها، همگی واقعیت های تلخی هستند که در این بازی مشاهده می شوند و افرادی از این ترس و وحشت سود می برند.
این پیچیدگی در ظاهر بازی هم مشخص است. شاید شما اکثر بازی را با بیشترین فاصله دید خود بازی کنید، اما بهتر است کمی دوربین دید خود را نزدیک تر برده و جهان را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید. اگرچه اندازه تصاویر یکسان است، با این حال شبیه به یک نقاشی است، نه بهترین نقاشی، اما به اندازه ای خوب طراحی شده است که بتوانید تنظیمات مخصوص Planescape را بر روی آن انجام دهید. رابط کاربری در این بازی بیشتر شبیه به بازی های مدرن تر Bioware طراحی شده است، در حالی که هنوز دارای گزینه های متعددی برای ظاهر بازی است که می توان همه را روشن یا خاموش کرد. برای مثال، زمانی که با یک شخصیت یا دشمن موجه می شوید که در حال مرگ است، حتی می توانید بازی را در حالت auto-pause قرار دهید تا به صورت خودکار در حالت مکث قرار گیرد.
و البته یکی دیگر از ویژگی های بازی طولانی بودن آن است، حتی اگر شما بر روی ماموریت های اصلی بازی تمرکز کنید، چندین روز طول می کشد تا آنها را به انجام برسانید. حال اگر ماموریت های فرعی را هم انجام دهید صدها ساعت از وقت شما را می گیرد. حال آنکه اگر شما هم یک فرد وسواسی نسبت به بازی هستید، احتمالاً کل شبانه روز را دست از بازی کردن آن نخواهید کشید.
زبان این بازی به گونه ای است که گهگاهی از حروف گنگ و نامفهومی استفاده می کند، اما به ندرت این اتفاق می افتد. اکثر این داستان به سادگی نوشته شده است اما رمان هایی وجود دارند که از زبان هایی استفاده می کنند که به این هنر لذت بخش، هیجان خاصی را می دهند و جای برخی از نقص های زبانی را پر می کنند. گاهی اوقات این زبان توسط افراد صحبت می شود و گاهی اوقات بدون دلیل خاصی صحبت نمی شود. هر شخصیتی دارای شخصت خاص خودش است. و داستان آن به گونه ای است که شما از جایی به جای دیگر می برد و در یک جا مستقر نخواهید بود.
مبازره های Real-Time
در این بازی گاهی اوقات به شرایطی برخورد خواهید کرد که جنگیدن را با خواست خود انتخاب می کنید و گاهی مجبور به جنگیدن می شوید. در این بازی همانند بازی Icewind Dale سیستم جنگی به صورت پیش فرض خشن و بی رحمانه است- به طور کامل در سطح Dark Souls قرار ندارد، اما اگر به جنگ های سخت تر برخورد کنید باید تمام توجه و تمرکز خود را بر آنها معطوف کنید و احتمالاً لازم به استفاده از منوی pause خواهید داشت.
خوشبختانه، این بازی دارای پنج سطح سخت بودن است، به علاوه دارای گزینه Ironman می باشد، که می توان آن را به حالت پرواز تغییر داد تا ترفندی باشد برای تنوع ایجاد کردن در تجربه شما در حین بازی. مبارزه ها از طریق یک سیستم real-time انجام می شوند، یعنی در هر لحظه که مایل باشید می توانید بازی را در حال مکث قرار دهید- دقیقاً شبیه به سیستم کلاسیک Infinity Engine از بازی های قدیمی Baldur’s Gate می باشد. اگر مواظب اوضاع نباشید، شخصیت ها بلافاصله می میرند- مرگ شخصیت ها به معنی پایانی بر ماموریت مورد نظر است- اما می توانید برای افراد ماجراجوی بیشتری را برای جایگزینی این شخصیت ها بسازید، البته بدون داشتن یک داستان خاص.
اگر کمی به آن فکر کنید، این ویژگی خوبی نیست. برای مثال، مراقب چندین نوع خسارت جانی و صدمات احتمالی بودن کار خیلی سختی است و دفاع سختی را نیز می طلبد- مانند له شدن، سوختن، تیر خوردن، چاک خوردن و از سرما یخ زدن- در حالی که همه این اتفاقات در زمانی می افتد که شما در میدان نبرد در حال مبارزه هستید. فقط در صورتی آسان خواهد شد که شما یک مبارزه را ۱۰ بار در یک مرحل شکست بخورید یا این که سطح مشکل بودن بازی را در آسان ترین حالت ممکن قرار دهید، در این صورت می توانید از اکثر جنگ ها جان سالم به در ببرید. تنوع انتخاب در این بازی از بین یک کشیش، یک جادوگر، یا یک کاهن ابر قدرت واقعاً برای شما گیج کننده خواهد بود. مخصوصاً زمانی که جادوگر شما دائماً چهره خود را عوض می کند. اما کشیش شما همیشه به یک قیافه است.
بازی Pillars of Eternity چیزهای زیادی را از Baldur’s Gate وام گرفته است، اما اکثر ویژگی های خود را از بازی های Infinity Engine گرفته است، که به ندرت می توانید حس قدیمی بودن را از آن بگیرید و برای صاف و صیقل های بازی های مدرن از آن ها استفاده شده است. قطعاً یک عنوان Kickstarter در این بازی به عنوان یک گارانتی ذکر نشده است، اما یک Obsidian RPG که در این بازی است، یک گارانتی اعتماد و کیفیت برای آن به شمار می آید.
نتیجه نهایی
این بازی یک دستاورد مبهوت کننده از لحاظ طول بازی و گستردگی و دامنه آن است. دیالوگ های غنی و شخصیت های به خصوص آن، شما را به یک دنیای عجیب و غریب، اما آشنا می برد.
مشخصات سیستم توصیه شده
Intel Core i5-2400 3.1GHz
۸GB RAM
AMD Radeon HD 7700 یا Nvidia GeForce GTX 570

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

http://rayanehmag.net

معرفی بازی بازگشت به میدان نبرد

قبل از این سری بازی‌های Battlefield به وجود آیند و قبل از ...